Garantie en service
Tot 15 jaar garantie
Alle Mollius waterontharders zijn opgebouwd met componenten van topkwaliteit. Toch kan het natuurlijk een keer voorkomen dat er een probleem is met je waterontharder. Dan is het goed om te weten dat je kunt vertrouwen op onze garantie.
Hoe lang zit er garantie op mijn waterontharder?
Standaard zit er 2 jaar garantie op al onze waterontharders. Hebben wij de waterontharder voor je geïnstalleerd dan is er “on-site” garantie van toepassing. Heb je de waterontharder zelf geïnstalleerd dan is er een “carry-in” garantie van toepassing. Wat dit inhoudt, lees je verderop.
Hoe zit het dan met die 15 jaar garantie?
Na installatie van je waterontharder kun je ervoor kiezen om je aan te melden voor ons “All-in Servicepakket”. Voor een vast bedrag per jaar kun je op die manier de garantie verlengen tot 15 jaar. Ook is de dekking van dit servicepakket uitgebreider dan de standaard garantie en krijg je korting op zout en onderhoudsmiddelen.
Standaard garantie vs All-in Servicepakket
Standaard garantie
Looptijd tot 2 jaar na aankoop
Kosteloze reparatie of vervanging bij storingen
met de volgende oorzaken:
- Fabricagefouten
- Installatiefouten
- Storingen met een andere oorzaak
- Korting op onderhoudsartikelen
- Korting op zout
Standaard inbegrepen
All-in Servicepakket
Looptijd tot 15 jaar na aankoop
Kosteloze reparatie of vervanging bij storingen
met de volgende oorzaken:
- Fabricagefouten
- Installatiefouten
- Storingen met een andere oorzaak
- 15% korting op onderhoudsartikelen
- 10% korting op zout
€30,- per jaar
(eerste 2 jaar na aankoop €0,99 per jaar)
Garantievoorwaarden
Standaard garantie
- Je krijgt standaard 2 jaar on-site garantie op onze waterontharders
- Heb je de waterontharder zelf geïnstalleerd, dan geldt hiervoor een carry-in garantie.
Wat valt er binnen de standaard on-site garantie:
De reis-, arbeids- en materiaalkosten die wij maken om fabricage- en installatiefouten te verhelpen.
Wat valt er niet onder de standaard on-site garantie:
Alle mankementen die niet veroorzaakt zijn door fabricage- of installatiefouten.
Wat valt er onder de carry-in garantie:
Alles wat er ook binnen de standaard on-site garantie valt, met uitzondering van de reis- en/of transportkosten.
Verlengen en uitbreiden van de garantie:
Tegen een kleine vergoeding per jaar kun je bij aanschaf de standaard on-site garantie opwaarderen naar een “all-in” garantie d.m.v het all-in servicepakket. De dekking van dit all-in servicepakket is uitgebreider dan de standaard garantie en geeft je korting op zout en onderhoudsmiddelen. Het all-in servicepakket bied je de volgende voordelen:
- Kosteloze reparatie of vervanging bij storingen veroorzaakt door fabricagefouten
- Kosteloze reparatie of vervanging bij storingen veroorzaakt door installatiefouten
- Kosteloze reparatie of vervanging bij storingen met andere oorzaken, tenzij uitgesloten
- 15% korting op onderhoudsartikelen
- 10% korting op zout
Het all-in servicepakket kan tot 15 jaar verlengd worden. De eerste twee jaar na aanschaf betaal je hiervoor slechts €0,99 per jaar, daarna €30,- per jaar.
Wat valt er niet onder het all-in servicepakket:
- Mankementen die zijn toe te schrijven aan onheil van buiten af. Denk hierbij aan blikseminslag, spanningspiek op elektriciteitsnet, overstroming, brand, enz.
- Storingen en/of mankementen die zijn toe te schrijven door het niet opvolgen van de gebruikersinstructies. Denk hierbij aan het gebruik van onjuist zout, schade door eigen transport en vallen, waterdruk buiten de gestelde limieten, moedwillige vernieling, etc.
Veel gestelde vragen
Krijg ik op alles garantie?
Ja, zolang je aan de garantievoorwaarden voldoet, vallen alle mankementen aan je waterontharder, tenzij specifiek uitgeloten, onder garantie.
Moet ik zout bij jullie bestellen?
Zolang je maar echt regeneratiezout van goede kwaliteit gebruikt, heeft dit geen invloed op je garantie.
Kan de garantie verlengen?
Jazeker, door je aan te melden voor het Al-in Servicepakket kan je de garantie to 15 jaar verlengen
Kan ik de carry-in garantie omzetten in een on-site garantie?
Heb je de waterontharder zelf geïnstalleerd dan krijg je een carry-in garantie i.p.v. on-site garantie. In sommige gevallen kan je deze laten omzetten naar een on-garantie. Woon je binnen een straal van 15 km van Assen dan is dit altijd mogelijk, woon je tussen de 15 en 30 km van Assen dan is dit soms in overleg mogelijk. De kosten hiervoor bedragen €50,- (€25,- p/j) voor de eerste twee jaar na aankoop.
Wil je na deze twee jaar gebruik blijven maken van on-site garantie, dan kun je gebruik maken van ons All-in servicepakket.
Kan ik de carry-in garantie verlengen?
Nee, de carry-in garantie bedraagt 2 jaar en kan daarna niet worden verlengd. Wel kan deze omgezet worden in een on-site garantie als je voldoet aan de voorwaarden zoal hierboven beschreven.
Is het laten uitvoeren van onderhoud een voorwaarde voor de garantie?
Nee, voor de garantie is het laten uitvoeren van onderhoud niet een voorwaarde. Wel adviseren we je om zelf periodiek enig onderhoud te plegen.
Wat is de looptijd van het All-in Servicepakket?
Je sluit deze af voor minimaal 2 jaar en maximaal 15 jaar.
Gedurende deze eerste twee jaar betaal je slechts €0,99 per jaar, Daarna €30,- per jaar.
De maximale looptijd kan 15 jaar bedragen.
Kan ik het All-in Servicepaket tussentijds opzeggen?
Ja, dat is geen probleem. Na de eerste twee jaar (waar je in totaal slechts €1,98 voor betaald) is het maandelijks opzegbaar.
Dit kan je eenvoudig zelf doen door naar je account overzicht te gaan en onder het kopje “abonnementen” het All-in servicepakket te annuleren.